Támogatók

2007.03.14. 15:32 ctr

A Honda FCX tanulmányautója menetkész (Genf)

A Honda teljesen menetkész FCX tüzelőanyag-cellás tanulmányautójának európai bemutatkozása az idei Genfi Autószalonon lesz. A tavaly ősszel Párizsban statikus formában már kiállított modell immár teljesen menetkész, mindennel fel van szerelve, hajtásáról a Honda új generációs tüzelőanyag-cella egysége gondoskodik. Az FCX tanulmány hasznos hatótávolsága 570 km (a Honda mérései szerint LA4 üzemmódban vezetve), végsebessége eléri a 160 km/órát. Egy ugyanezen tanulmány alapjaira készülő, teljesen új tüzelőanyag-cellás autó korlátozott piaci forgalmazása 2008-ban kezdődik meg Japánban és az Egyesült Államokban.

Annak ellenére, hogy az tüzelőanyag-cella egységet nehéz elhelyezni az autóban, az FCX tanulmánynak különleges a formája: rövid az orr-rész, erősen döntött a szélvédő, és az alacsonyan ívelő tetővonal sportos hátsó részben végződik. Az utastérben a stílus nem kevésbé futurisztikus, az utastér padlója alacsony, a kabin kényelmesen tágas.

Az elegáns, alacsony szedán forma, valamint a tágas utastér kialakítása az FCX szívében elhelyezkedő, V áramlású tüzelő-anyagcella egységnek köszönhető. A kompakt, nagy hatékonyságú Honda tüzelőanyag-cella innovatív módon a kardánalagútban helyezkedik el; ez az elrendezés nemcsak a térergonómiát és a menetteljesítményeket javítja, hanem jótékony hatással van a környezetvédelmi teljesítményre is.

Míg a korábbi tüzelőanyag-cellákban a hidrogén és a villanyáram termelése közben keletkező víz vízszintesen folyt, az új FCX koncepcióautóban vertikális áramlást valósítottunk meg. Ennek révén a gravitáció is segít a keletkező víz ürítésében, amely viszont jó hatással van a tüzelőanyag-cella hatékonyságára. Így az áramfejlesztés stabilabb, és a külső körülmények szélesebb tartományában tartható fenn, valamint a 20 százalékkal kisebb hajtóműből 30 százalékkal nagyobb, azaz 14kW-tal több teljesítmény nyerhető.

A villanymotort és a váltóművet a kompaktabb elrendezés érdekében koaxiálisan építettük be, a villanymotor teljesítménye 15kW-tal nőtt, immár 95 kW. A hajtómű egésze 180 kg-mal könnyebb és 40 százalékkal kisebb.

Segédáramforrásként és energiatárolóként az FCX tanulmányautó tartalmaz egy nagy hatékonyságú lítium-ion akkumulátort is, amely fékezés közben regeneratív úton energiát nyer vissza. Mivel a hajtómű főbb komponenseinek hatékonysága jelentős mértékben javult, az FCX tanulmányautó hatótávolsága mintegy 30 százalékkal haladja meg a 2005-ös generációét.

A rendszer energiahatékonysága körülbelül 60 százalékos - azaz körülbelül háromszorosa a benzinmotoros autókénak, kétszerese a hibridhajtású autókénak, és 10 százalékkal jobb az előző FCX-nél is. Az alacsony külső hőmérsékleten történő indítás jelentős mértékben javult, az új modell az előző FCX-nél 10C fokkal alacsonyabb hőmérsékleten, azaz akár -30C fokon is beindítható.

Új fejlesztés még az elektronikus vezérlésű váltómű és az új tervezésű műszerfal, amelyen a könnyen leolvasható kijelző megjeleníti a hidrogénfogyasztást. A tanulmányautó további érdekessége a Honda bioszövetből készült üléskárpit és ajtópanelek. A bioszövet olyan növényi alapú anyag, amely nagyon tartós, és a napsugárzás sem károsítja.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://honda.blog.hu/api/trackback/id/tr646560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.