Támogatók

2007.03.30. 16:29 ctr

Boltokban a négyajtós Honda Civic Type-R

A Honda holnaptól árusítja a Civic Type-R szedán változatát, sajnos egyelőre csak Japánban. Az autó igazi kompromisszummentes élményautónak ígérkezik, motorja erősebb, menetteljesítményei pedig jobbak, mint európai testvéréé.

Tavaly októberben a Suzukai Grand Prix-n már találkozhattunk az új Civic Type-R szedánnal, és ahogy a Honda akkor megígérte, mostanra elkészültek a szériaváltozattal is. Az autó holnaptól, azaz március 30-ától rendelhető, sajnos kizárólag Japánban. A szedán kivitel a ferdehátúból is ismert 2 literes i-VTEC K20A kódnevű motort kapja meg, viszont az Európában forgalmazott modell 201 lóerejével szemben itt 225 lóerőt teljesít (8000-es fordulatszámnál), maximális forgatónyomatéka pedig 215 Nm-re nőtt (ez 6100-as fordulaton jelentkezik). A teljesítménynövekedést a megnövelt kompresszióval és a motor hatékonyabb lélegeztetésével érték el.

Természetesen a sportos szedán is megkapta a kötelező Type-R kellékeket: látványos körbespoilerezés és méretes hátsó szárny utal arra, hogy mi rejtőzik a gépháztető alatt, de a leszorító erőről nemcsak a szárny, hanem egy beépített diffúzor is gondoskodik. A 18 collos fehér felniken Bridgestone Potenza gumik feszülnek, a küllők mögött pedig hatalmas négydugattyús Brembo fékeket találunk, így vélhetően a lassítás sem okoz majd problémát. A kocsi tehát igazi versenygépnek ígérkezik, amit az is alátámaszt, hogy a gyáriak állítása szerint a karosszéria merevsége 50%-kal nőtt az előző Integra Type-R-éhez (Acura RSX) képest, pedig az sem éppen hajlékonyságáról volt híres.

Az utastér sem maradt módosítások nélkül; a leendő vásárló tiszta fekete vagy fekete-vörös sportülések közül válogathat, ezen kívül alumínium váltógomb, fém pedálok és a több helyen feltűnő vörös Honda és Type-R logók jelzik, hogy ez bizony nem egy közönséges Civic. A sportos Hondák szokásos puritánságával szemben a Type-R szedán egészen jól felszerelt, még navigációs rendszer és a lábteret megvilágító hangulatvilágítás is rendelhető a kocsihoz. Az autó fehér, szürke és kék színben választható, és havi 400 példány eladásával számol a Honda vezetősége. Az autó ára 2 835 000 japán yen, tehát kb. 4,5 millió Ft, de a kocsi valószínűleg csak a japánok kiváltsága marad.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://honda.blog.hu/api/trackback/id/tr8852670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.