Támogatók

2007.05.05. 11:32 ctr

MotoGP: Shanghaj; Időmérő: UFO támadás!

Rossi kivégezte a mezőnyt. Nyilván nem méltatnánk ennyire, ha csak "simán" elvert volna mindenkit. De nem ez történt. 9 tized másodpercet adott a második leggyorsabbnak, amire valljuk be, nem gyakran van példa a profi motorversenyzésben. Azt tavaly év közepétől megszokhattuk, hogy a Michelin edzésgumijaival űridőket lehet motorozni, de -többek között- Isztambulban az is kiderült, hogy a pole pozíció nem minden. Rossi bevallása szerint még néhány módosítást kell végezni a motoron a holnap reggeli bemelegítés során, de bizakodóan néz a verseny felé, egyértelműen kimondta: "a 25 pontért jöttem". Mindenképpen ki akarja köszörülni a csorbát, hiszen a török futamon élete legrosszabb versenyét teljesítette a királykategóriában való debütálása óta. A versenybeállítások úgy néz ki minden csapatban megvannak, nagyon sok fog múlni a gumiválasztáson. A második kockában a remeklő, és roppant szerény Hopkins, míg a harmadik helyről a "betépett vigyorú" Edwards indulhat.

Az edzés első felében mindenki a versenybeállításokat finomította, ment a gumitesztelés ezerrel. A legjobbak 2:01-et tudnak versenygumikon, és ugyanolyan szorosak voltak az idők, mint pénteken a szabadedzéseken. Féltávhoz érve Randy de Puniet pörkölt oda a mezőnynek, a kamera végig a kawasaki-sok körül forgott. Majd jött végre Nakano, aki az alsó végről egyből a negyedik helyre repítette a Honda-t. Ekkor kezdtek el látványosan gyorsulni a versenyzők. Bár mára esőt mondtak, ragyogó kék ég kísérte végig az egész időmérőt, így semmi nem zavarta a csapatokat a beállítások keresésében. Röviddel Shinya után jött Hoffmann a szatellit Ducati-val, és egészen a második helyre jött fel. Közben a francia de Puniet volt az egyetlen, aki 2:00 alá tudta szorítani köridejét, igaz csak 2 századdal, de ekkor magabiztosan pihent a tabella élén.

Ekkor olyan jött, amilyet ritkán láthatunk. Stoner egyszerűen lelassul, kigurul a pályáról, technikai hiba. Első ránézésre váltóproblémának tűnt, de a sajtótájékoztatóból biztos pontosabb diagnózist kaphatunk. Ekkor még körülbelül 15 perce volt az ausztrálnak, hogy a 10. hely környékéről előrébb tornázza magát. A címvédő Hayden ezekben a pillanatokban kezdte meg repülőköreit, és pár kör múlva már az élmezőnyben találta magát, ám ekkor még senki nem számított Rossi-ra. Az olasz felpattant a Yamaha-ra, és mért pontonként átlagosan 3 tizedet adott az első helyen álló Puniet-nek. A végén 1,5 másodperccel überelte az addigi pole-t, kicsit megfagyott a levegő mind a boxban, mind a pályán az idő hallatán: 1:58,424. Ez olyan csapás volt, amire nehéz reagálni, de azért a többiek sem adták fel.

Jön ki a boxból Hopkins, és az első sorba, nevezetesen a második rajtkockába kvalifikálta a Suzuki-t. Ismétlem, Hopkins a második, ez nem olyan eredmény, ami felett csak úgy tovább lehet siklani, lehet hogy Hopper végre révbe ér, Rossi is elismerően veregette vállba az edzés végén. Harmadik a másik Yamaha-s Colin Edwards, aki annyira örült, hogy szinte végigröhögte az időmérő utáni nyilatkozatát.

Negyedik Stoner, aki már kerek 1 másodperccel marad el Vale idejétől. Az ausztrál igencsak paprikás hangulatban volt a mai napon. Először Elias-ra szólt rá, hogy ne kövesse, mert nagyon idegesíti, majd a nála több mint 10 évvel idősebb Checha-nak intett be, hogy ne zavarja a repülőkörében. Nem ezt szokhattuk Casey-től, de még is nagyon jó helyről indul. Őt követi legjobb honda-sként Pedrosa, aki nem tudta megismételni a tavalyi rajtelsőségét, mögüle Melandri húzhatja a gázt. A sokáig remeklő Puniet csak a 7., míg a meg-megvillogó címvédő Hayden csupán a 9. helyről vághat neki a holnapi futamnak. Randy saját bevallása alapján nagyon sokat tanult Rossi-tól, amikor is 5-6 körön keresztül körbe követte a pályán.

Furcsa tény, hogy az élmezőnyben lévő piros Ducati és kék Suzuki "párja" hiányzik az elejéből. Nem véletlenül, az utolsó gyors körükben Capirossi és Vermeulen egyszerűen egymásnak gurultak, és így elestek a jobb helyezéstől. A kavicságyban értetlenül rázták egymás felé az ökleiket a pilóták, ám a lassításból az ausztrál tűnt a ludasnak. Még mindig csak szenved Roberts, a tavalyi formája közelébe sem ér, lehet csúfos vereség lesz az egész szezon számukra.

Holnap helyi idő szerint 8:15-kor futam, tessék korán kelni :)

Eredmények:
Pos.   Num.   Versenyző   Márka   Idő   Különbség
1 46 V.ROSSI YAMAHA 1'58.424   
2 21 J.HOPKINS SUZUKI 1'59.315 0.891  
3 5 C.EDWARDS YAMAHA 1'59.406 0.982  
4 27 C.STONER DUCATI 1'59.516 1.092  
5 26 D.PEDROSA HONDA 1'59.602 1.178  
6 33 M.MELANDRI HONDA 1'59.863 1.439  
7 14 R.DE PUNIET KAWASAKI 1'59.985 1.561  
8 4 A.BARROS DUCATI 2'00.052 1.628  
9 1 N.HAYDEN HONDA 2'00.087 1.663  
10 56 S.NAKANO HONDA 2'00.157 1.733  
11 66 A.HOFMANN DUCATI 2'00.175 1.751  
12 24 T.ELIAS HONDA 2'00.205 1.781  
13 7 C.CHECA HONDA 2'00.319 1.895  
14 65 L.CAPIROSSI DUCATI 2'00.369 1.945  
15 71 C.VERMEULEN SUZUKI 2'00.680 2.256  
16 10 K.ROBERTS JR KR212V 2'00.763 2.339  
17 50 S.GUINTOLI YAMAHA 2'01.157 2.733  
18 6 M.TAMADA YAMAHA 2'01.178 2.754

Forrás: motogphirek.hu

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://honda.blog.hu/api/trackback/id/tr5171088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása