A Honda más tagjai után Jenson Button is elismerte, hogy az RA107 tempója elmarad az élcsapatok autóiétól, s bár bízik a fejlődőképességében, az istállónak időre van szüksége a hátrány ledolgozásához.
A tavalyi Magyar Nagydíj győztese, Jenson Button is csatlakozott a Hondának azokhoz a tagjaihoz, akik nyíltan elismerték, hogy az új RA107 egyelőre nem képes felvenni a versenyt a többi élcsapat autójával.
"Vajon olyan autóval érkezünk az első futamra, amely a Renault-hoz, a Ferrarihoz és a McLarenhez hasonlóan gyors lesz? Nem tudom" - mondta Button az Autosport című brit szaklapnak.
"Jobban szeretném, ha gyorsabb lenne az autónk - mindenkinek ugyanez a véleménye, mert a tempónk nincs egy szinten az élcsapatokéval, ami elkeserítő. De legalább rátaláltunk a helyes balanszra. A pozitívum az, hogy sokat léptünk előre az autóval, és Bahreinben még több újdonság vár ránk."
Az Autosport elemzése szerint, amit a csapatok által a jerezi teszten teljesített hosszú etapok alapján végeztek el, jelenleg a BMW Sauber F1.07 a leggyorsabb a 2007-es modellek közül. Míg azonban az átlagosan 1:18.2-es köridőre volt képes, a Honda csak 1:20 fölöttire.
Button ugyanakkor biztatónak tartja, hogy a Hondának sikerül megoldani a balansszal kapcsolatos kezdeti problémákat.
Szerinte az RA107 "jobb az elődjénél, ami örömteli. De amikor megérkeztünk Valenciába, nem tudtuk, mire számítsunk. A legsúlyosabb gond az volt, hogy egyáltalán nem tudtuk kiegyensúlyozni az autót, és köridőben is nagyon le voltunk maradva."
Rubens Barrichello, aki az első teszt után még pozitívan nyilatkozott a számára testhezállónak tűnő autóról, most maga is elismerte, hogy időre van szükség, amíg beérnek a fejlesztések.
"Még kell egy kis idő, mert ez az autó más tervezési szemlélettel készült, mint az elődje" - mondta Barrichello. - "Ha egy apróságot megváltoztatunk, sokmindenre fény derülhet, az autónak azonban megvan az a kellemetlen szokása, hogy befordulásnál elveszti a tapadását."
"Ettől függetlenül nem hiszem, hogy rossz autó lenne, szerintem sokra lesz képes. De hogy tudunk-e majd vele versenyeket nyerni, az csak később derül ki."
A Honda csak a ma kezdődő bahreini teszt második fordulójára, azaz jövő hétre kapja meg a melbourne-i aero-csomagot, amely reményeik szerint javítani fogja az RA107 teljesítményét.
forrás: www.a5.hu
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.