A Hondánál is a környezetvédelem kapott kiemelt szerepet Genfben, hiszen bemutattak egy hibrid sport koncepciót, valamint egy új, tiszta dízelmotorról is beszéltek. Elhozták az igen különleges fényezésű, 2007-es Formula-1-es versenyautót is.
A Honda egy kisebb méretű sportkocsi-koncepcióval, valamint a korábban már látott FCX tanulmányautóval készült a Genfi Autószalonra. A négy méter hosszú Small Hybrid Sports Concept legnagyobb durranása az volt, hogy a Civic IMA hibrid erőforrás hajtja, egy fokozatmentes (CVT) sebességváltón keresztül.
A Németországban tervezett áramvonalas forma különlegességei az üvegbuborékra emlékeztető tető és a 20 colos felnikre húzott 165 mm széles gumik voltak. A méretesebb, szintén hibrid hajtású FCX tanulmány már teljesen működőképes lett a tavalyi Párizsi Autószalon óta. Benzines és elektromos motorja összesen 129 lóerőt ad le, ami 160 km/órás végsebességhez elegendő, hatótávolsága 570 km.
A két tanulmányautó mellett legfrissebb szériaautójukból, a CR-V szabadidő-autóból állítottak ki a legtöbbet, volt itt félbevágott autó a biztonság szemléltetésére, de megmutattak egy sportverziót is, amely egyedi spoilerezéssel, 19 colos kerekekkel és sport futóművel lett feldobva.
A Civic Type-R és Type-S már nem újdonság, de ez is kiemelt szerepet kapott, sőt a Civic Type-R-ből megmutatták az olasz JAS Motorsport által elkészített versenyváltozatot is. Itt volt természetesen új Formula-1-es autójuk, az RA107 is, amely a már megcsodált egészen furcsa fényezésben pompázott. A Honda ugyanis a környezetvédelem mellett tette le a garast, ezt pedig úgy kívánják hangsúlyozni, hogy a legnépszerűbb autósportban egy földgömb képével matricázták fel versenyautójukat. Elvileg semmilyen más szponzori logó nem jelenik meg az autón az idei szezonban. A környezetvédelemhez kapcsolódik, hogy bejelentették egy, a jelenleginél sokkal tisztább üzemű dízelmotor három éven belüli sorozatgyártását.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.