Támogatók

2007.04.08. 12:48 ctr

Kettős McLaren-siker Malájziában

A McLaren annyira fölényes volt a Maláj Nagydíjon, mint Räikkönen Ausztráliában. Ám nem feltétlenül csak a wokingi csapat fejlődésének eredményét láthattuk, de úgy tűnt komoly tapadás gondjaik voltak a Ferrariknak. Alonso rajt-cél győzelmet aratott és átvette a vezetést a vb-pontversenyben. Az ibériai pilóta pályafutása 16. futamgyőzelmét szerezte meg.

Mindkét McLaren fantasztikusan rajtolt, lenyomták a Ferrarikat. Lewis Hamilton követte Fernando Alonsót és nemcsak Kimi Räikkönent előzte meg, de Felipe Massát is. Később kiderült, hogy Hamilton autója jobban meg is volt tankolva.

Hamilton a további körökben is folytatta a parádét. A fiatal brit folyamatosan feltartotta a két Ferrarit, Massa ugyan az ötödik körben megpróbált elsuhanni mellette, ám pórul járt, mert kicsúszott a fűre és csak nagy nehezen tudta visszakormányozni gépét az aszfaltra. Ezt kihasználva Alonso alaposan meglépett és az első kerékcseréig több mint 12 másodperces előnyre tett szert. Ekkor fulladt unalomba a sepangi verseny.

Jól jelzi, hogy mennyire nézhetetlen, unalmas verseny volt, hogy a rendező sokáig azt mutatta, hogy a 13-17. helyen hogyan vonatoznak a BMW, a Honda, a Toyota, a Toro Rosso versenyzői. Gondolom bízott benne, hátha történik valami.

Az ötödik körben kialakult a verseny végeredménye, már ami az első öt pilótát illeti. Mögöttük sokáig remekül tartotta magát Nico Rosberg a Willliams-el, de 13 körrel a vége előtt a motor tönkrement. Így a világbajnoki címvédő Renault csapat mindkét autója pontot kapott.

A futam utolsó 6-8 köre nyújtott némi izgalmat, amikor Hamilton körönként fél másodperccel lassabb volt Räikkönennél, aki így felzárkózott, de előzési pozícióba nem került. Hamilton eddig kér futamon indult és mindkétszer dobogóra állhatott.

A kétszeres világbajnoknak ez volt idén az első győzelme, de pályafutása során már tizenhatodik alkalommal állhatott a dobogóra. Sepangi győzelmével a világbajnoki pontversenyben is átvette a vezetést a spanyol pilóta.

Nyilatkozatok
Fernando Alonso:
Azt kellett elérnünk, hogy elsők legyünk az első kanyar után. Ez volt az esélyünk arra, hogy megnyerjük a versenyt. Az, hogy Lewis jött mögöttem másodiknak, biztosította azt, hogy nagy különbség tudott kialakulni Felipe és közöttem. Apróbb gondjaim voltak, mert mindig változott az autó egyensúlya. A tízedik körtől az első kiállásig nem volt rádióm, de az egész verseny alatt gond volt a kommunikációval. Kicsit aggódtam is, amikor kihajtottam a boxban, hogy ott lesznek-e a fiúk. Csodálatos meglepetés az, amit elértünk ilyen rövid idő alatt. Rengeteg munkát végeztünk el, nem is számítottunk erre, hogy ilyen jól fogunk versenyezni.

Lewis Hamilton: Ez volt a legnehezebb és a legizgalmasabb verseny, amit valaha is produkáltam. Két Ferrari volt a tükörben, két kis apró piros pötty jött tükörben, ami nem könnyű. Örülök, hogy előttük tudtam maradni. Rendkívül kemény verseny volt. Nagyon meleg volt, a verseny felére már a vizem is elfogyott, miközben Kimi folyamatosan üldözött. Azt hittem, hogy messzebb van, aztán mindent bele adtam és sikerült megtartanom a helyem.

Kimi Räikkönen: Igen boldog vagyok, hogy pontokat szereztem, de a verseny miatt csalódott vagyok. Egész hétvégén gond volt az autóval. Ma egyszerűen behoztam a kocsit, ennél több ma nem tellett tőlem. A következő versenyen 100 százalékos teljesítményt kell nyújtanunk, remélem rendbe tudjuk hozni a dolgokat és akkor újra győzhetünk.

A Maláj Nagydíj végeredménye:
1. F. Alonso McLaren-Mercedes (B) 1ó32:14.930
2. L. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 17.557 mp.
3. K. Räikkönen Ferrari (B) + 18.339
4. N. Heidfeld BMW Sauber (B) + 33.777
5. F. Massa Ferrari (B) + 36.705
6. G. Fisichella Renault (B) + 1:05.638
7. J. Trulli Toyota (B) + 1:10.132
8. H. Kovalainen Renault (B) + 1:12.015
9. A. Wurz Williams-Toyota (B) + 1:29.924
10. M. Webber Red Bull-Renault (B) + 1:33.556
11. R. Barrichello Honda (B) + 1 kör
12. J. Button Honda (B) + 1 kör
13. T. Sato Super Aguri-Honda (B) + 1 kör
14. S. Speed Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör
15. R. Schumacher Toyota (B) + 1 kör
16. A. Davidson Super Aguri-Honda (B) + 1 kör
17. V. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör
18. R. Kubica BMW Sauber (B) + 1 kör

Kiestek:
N. Rosberg Williams-Toyota (B) 44 kör
D. Coulthard Red Bull-Renault (B) 37
C. Albers Spyker-Ferrari (B) 8
A. Sutil Spyker-Ferrari (B) 1

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://honda.blog.hu/api/trackback/id/tr6756137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása