Komoly feladatot kapott az új Honda NSX tervezőgárdája, a vezetőség ugyanis előírta nekik, hogy az autó ne csak erős, de takarékos legyen. Ha minden jól megy, az 500 lóerő így 10 literes fogyasztással párosul majd.
Ez év végén térhet vissza a sportautók mezőnyébe a Honda NSX, és a hírek szerint a gyár igen magasra kívánja helyezni a mércét a modellel. Azt egy ideje tudni lehet, hogy az autóban egy V10-es benzinmotor fog dolgozni, amely több mint 500 lóerőt teljesít majd - ettől azonban még nem lesz egyedülálló az NSX. A vezetőség éppen ezért egy új ötlettel állt elő, előírta a mérnököknek, hogy az autó átlagfogyasztása 10 liter/100 km körül kell, hogy legyen (összehasonlítás képpen, az ötliteres, 507 lóerős V10-es a BMW M5 orrában nagyjából másfélszer ennyi üzemanyagot éget el). A takarékos üzem minden bizonnyal jó fényt vetne a gyárra az egyre szigorúbb környezetvédelem mellett, más kérdés, hogy a fogyasztás ilyen alacsony szinten tartása komoly kihívást jelent. A formatervezőknek is akad még munkája, a Detroitban bemutatott Advanced Sports Car Concept külsejével elégedetlenek a Hondánál, az indoklás szerint nem elég egyedi a design, ezért tovább kell csiszolni.
A koncepció tehát még számos változáson esik át, amíg a végleges NSX-ről az év végén megrendezendő Tokiói Autószalonon lerántják a leplet. Néhány részlet azért már biztosnak vehető, így például a kétajtós kialakítás, a korábbi NSX-et idéző LED-es hátsó lámpatestek, és az alapvetően hátsó hátsókerekes karakterisztikájú SH-AWD összkerékhajtás is.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.