Támogatók

2007.05.16. 08:17 ctr

Honda CRX szerelem

Írj pár sort magadról, ki vagy, mivel foglalkozol.

Üdvözlöm az olvasókat, engem Gebei Jánosnak hívnak egy számítástechnikai Cégnek vagyok az Ügyvezetője, immáron két éve. Van egy csodálatos barátnőm, aki minden őrültségemben támogat engem és persze elviseli az atómániámat :). Jelenleg büszke tulajdonosa vagyok egy Honda CRX-nek, melyet EarwLine cartárs épített, majd mikor eladta egy nem túl jó tulajnak aki rendesen tönkre is vágta, utána én vettem meg az autót, azóta próbálom helyreállítani, immáron fél éve.


Hogyan találtál rá az autóra és miért esett rá a választásod?

Első autóim közt volt egy Suzuki SWIFT még mikor megvettem a Hondát is megvolt, mondanom sem kell, hogy a változás számmottevő volt. Félreértés ne essen, én nagyon szerettem a Swiftet, a maga igénytelenségét és hogy másfél év alatt az égvilágon semmi baja nem volt és a benzin és olajcserén kívül alig kellett ráköltenem, pénzügyileg egyáltalán nem volt számottevő a ráköltött összeg. A jelenlegi autómnál ez már nem mondható el, ugyanis ott már annyinál jár a mérce, mint anno a Suzuki vételára. Az autóra a használtautón találtam rá közel 1 éve nyáron, de tudtam, hogy sajnos ilyen autóm egyenlőre nem lehet, mert nem engedik meg az anyagiak. Az autóba mondanom sem kell rögtön beleszerelmesedtem (ez lett a vesztem). Teltek múltak a hónapok és egyszer csak október környékén olvasgattam a használtautót és csodálkozva láttam ott újra azt a Honda CRX-t amit kinéztem magamnak. Rögtön egyik Hondás ismerősömet kezdtem faggatni, hogy mit gondol róla, mert ekkor még egyáltalán nem voltam benne a Hondás dolgokban (bár fél év alatt sincs benne az ember, de lényegesebben többet tudok róla) majd a következő lépés volt, hogy felhívtam a tulajt, hogy vajon megvan-e még az autó. A válasz Igen volt, az autót Romhányban lehet megtekinteni, vételára 1.2M Ft. Jól hangzott, jól mutatott, egy próbát megért, megbeszéltük a találkozót egy köztes helyen Hatvanban, ahol csütörtök este találkoztunk. (jelenlegi RAMBO Honda cartárs vitt akkor le, az úton végig a Hondákról oktatott.. :). Még mindig emlékszem mikor megláttam elsőnek élőben az autót, élmény volt, teljesen beleszerettem, ekkor kelett volna valakinek egy jókora pofont adnia. Sajnos ilyen nem volt a közelben. Az autót alaposan átnéztük, voltak rajta hibák, de nem számottevőek. A motort megzúgattuk, mentem vele egy kört, minden normálisan tűnt. Se nem füstölt az meg hogy ette-e akkor az olajat, nem derülhetett ki 5 km-en.

Megköszöntük, hogy lejöttek és megígértem, hogy ha érdekel, este felhívom.

Mondanom sem kell, egész nap ezen tűnődtem mi legyen, de igazából eltántorítani nem lehetett már, de mégis nagyon törtem rajta a fejemet. 1.2M-t sokaltam, 1-ért akartam elhozni, ami sajnos végül nem jött össze. Este átmentem Rambo barátomhoz, hogy 1 M-ért elhoznám a kocsit, hívja fel ő a srácot, mert az ilyenekben nagyon jól tud alkudozni :)

Így is tett, de 1,1M alatt nem engedett az ember. Ez némi problémát vetett fel pár perc erejéig, majd felhívtuk újra és mondtuk, hogy holnap megyek a kocsiért.. -> :)

Másnap felkeltem vigyorogva (nah ezis csak 3 napig tartott..), hogy meglesz az autó, már csak pénz kellene hozzá, ami jelenleg se bankban se KP-ban hirtelenjében nem volt, de drága unokatesóm kisegített 2 hét erejéig így minden sinen volt. Egyeztettem még a sráccal, majd este 17:00 fele elhoztuk az autót. A történet lentebb majd folytatódik, csak próbálok a megadott kérdéseknél maradni :)


Milyen műszaki paraméterekkel rendelkezik?

1992-s HONDA CRX, 2 generációs, az autóban korábban d16z5 motor volt, 3 hengerrel (igen..), teljesen szétmajmolva, 200 Km-en evett 1 liter olajat és 2-3 nap múlva (mikor feltételezem kitisztult az adalék) úgy okádta a füstöt, mint a gyárkémény. Ekkor villogott be elsőnek a műszerfalon az olaj nagyobb fékezésekkor, majd megmértem és elszörnyedtem. Jelenleg motorcserével d16a8-s került bele, ami nem sokban különbözk, hasonlóan 1.6i DOHC duplavezérműtengely, 120 lovas, 150 nm. Nagyon brutális az új motor, a legjobb ideje az autónak 15.6 402m-n és 10.0 201-n (ez gyári adatokkal CRX-nél elég jó adat). További műszaki adatokat nem írnék le, akit érdekel a CS oldalamon megtalálja, lehet róla mesélni.


Hogyan kezdtél neki az építésének? Milyen változások vannak rajta, mik kerültek beépítésre?

Ahogy korábban leírtam az autót tetőtől talpig EarwLine cartárs építette, akiben egy nagyon rendes jófej embert ismertem meg. Talán ő az aki még jobban is sajnálja az autót, hogy ennyi minden történt vele és velem az előző tulajnál, és amiben csak tud maximálisan a segítségemre van, ezt ezúttal is köszönöm neked EarwLine! Ami igazából a nevemhez fűződik az már egy tetemes lista (sajnos 1-2 kivétellel az autó "újjáépítése"), így sajnos még a jövőbeli terveim megvalósulatlanok, íme:

- Teljes motorcsere d16z5 -> d16a8, kuplungtárcsa csere, alap dolgok (olaj, szíj...)
- Kialakult hibák motorténél: új gyújtókábelek, gyújtáselosztó, gyújtásleosztó fedél, 3x volt gyertyacsere (régi motornél, újnál 2x, mert egyszer egyik gyertya más gyártmányú volt..)
- 4 vadiúj gumi, az előző 4 már teljesen a végét járta, gyakorlatilag 10%-sak lehettek, alattam durrant szét
- Az autó belseje 50%-ban pillanatragasztózva volt (3-4 nap után törtek le a dolgok), több helyen a kárpit kiégve, a hangfalak össze vissza bekötve (persze, alap hiba, de már minden nap találtam valami apróságot, amivel az igen csak apró hajamat téptem), a CD MP3-s rádió működésképtelen, a fűtés nem működik (télen vette meg a kocsit..), a generátorom 4 hónapra rá teljesen szétszált és az aksimat is szétvágta (most cseréltem ki két napja), szétflexelt kalaptartó, széttört kesztyűtartó stb. Ezeknek 80%-a javítva, az autóba PIONEER fejegység és MACAUDIO szett került, nem értek és nem szeretnék zenét építeni bele a jövőben, de legalább már szól valami (bár a motor zaja melett nem igen hallható :)
- Az autót kétszer összetörték, egyszer belémjöttek, azóta is rendőrségi Ügy van (nem fizettek), ekkor teljesen megjavítottam (lökhárító javítás elől hátul, festés/fényezés, lökös rögzítés, kaszni munka). Másodjára meghúzták az elejét, ez nem volt nagy baleset, csak rettentően bosszantó volt, hogy mikor végre kész az autó, újra tönkreteszik..
- Az új kuplungom amit egy olyan szerelő csinált Szolnokon akihez kényszerből vittük az autót, mert másnak nem volt emelője és csak őt tudta berakni a motorom (minden szolnoki tudja kiről beszélek, és ugyanígy vélekednek mint én), szóval az új kuplugom (15.000 Ft-os volt, aztmondta jó lesz) 1 hónapra rá beszakadt és az egész kuplungszerkezetem kuka lett. Így új kuplungszerkezet került bele, hagy ne mondjam, hogy ez már márkás Japán cuccokból, kb. a motor árával ért fel, azóta eltelt pár hónap, köszönjük, jól megvagyunk. (egyébként 30km-re Szolnoktól halt meg az autóm és Guszti VTI húzott haza aznap.... :) A rendőrök csak lestek ^^)
- Zöld külső neon szett 4 oldalon, ezt mint sok mást DINI-nek köszönhetem, aki egyúttal Szolnokon a legtöbb Hondás szerelőmestere, minden nagyobb dolgot és apróságot ő ügyköd össze, mindenkinek ajánlom!
- Fékbetétek cseréje, sajnos ezek is fullosan kopva voltak, és 1 hónap múlva már előszeretettel kopogtak (kip-kop-hopp...)
- Helyzetjelzők cseréje 2 db. (ezt azért is emelném ki, mert az előző tulaj elfelejtette rögzíteni őket és 1 héten belül kipotyogott mindkettő.. nem volt bosszantó az sem, hogy 7 ezerért jutottam darabjához)
- Nitró rendszer (bővebben lentebb)
- egyéb...

Milyen új dolgokat tervezel még?

A közeli jövőben a következőket szeretném megvalósítani:
- A nitró rendszer installálása, amihez sajnos még egy 4,5 kg-s autós palack hiányzik ELÉRHETŐ áron, de ez már csak napok kérdése. Ha sikerül összehozni, akkor a Nitrós CRX-be 50 lóerő teljesítménynövekedést érhető el, többre semmiképp nem állítjuk be, a jelenlegi általunk összerakott és ellenőrzött motornak ezt a terhelést még bírnia kellene.

- Az autón még van 1-2 apró szépséghiba, kavicsfelverődések + szárny 1-2 részeinek feketére festése, tehát ami még a külső optikát illeti azt 1-2 hónapon belül szeretném teljesen bejavíttatni + egy újrapolírozás sem ártana utána. Külsőleg még amit ennél a CRX-nél szeretnék az egy elülső és egy hátsó lámpa. (nem gyári.. :)

- MAJD: HIFI, belső kárpit, műanyagok megjavítása, apró belső szépséghibák.

Alapjába véve sok lehetőség volna, de legfontosabbnak a fentieket tartom. Elmondható, hogy amit már lehetett ennél az autónál, azt kicseréltettem és átnézettem. A végén ott tartok, hogy teljesen ki lesz cserélve minden az autóban, így mikor majd megválok tőle, teljesen lelkiismerettel adhatom el az új tulajnak, bár az autó ára nem fogja tükrözni a ráköltött pénzt és időt. (persze ez mindenhol így van..)


Miért jó és miért rossz CRX-et választani?

Először is leszögezném, hogy a fentieket figyelembe véve nem bántam meg, hogy ezt az autót választottam. Lehet jobban jártam volna, hogy ha veszek egy sima CRX-et és azzal próbalkozom, de senki nem tudhatta, hogy ennyi minden beüthet ennél az autónál. A másik, hogy egy ilyen szépen kinéző autót még évekig biztos nem tudtam volna összerakni.. Arra büszke vagyok, hogy ideáig eljutott és nem adtam tovább a második héten egy újabb szerencsétlennek, hanem amit eddig lehetett megjavítattam rajta és azóta megköszöni, ugyanis az apró kellemetlenségeket letudva, nagyon jól megvagyunk. EarwLine is Boldog, hogy jobb tulajra lelt az autója és ha odajutok, hogy eladom az autót, ő lesz az első, akit felkeresek ezügyben, de hát ezt ő is tudja :)

A ROSSZ tulajdonságról most eltekintenék az én autómra térnék ki elsőnek, amit igazából nem bánok, de biztos, hogy a következő autóm egy alap szintűen tuningolt autó lesz (jah és persze HONDA..:), mivel az az igazság, hogy az ilyen elkészített kocsiknál már nem sok minden van amit lehet alakítani. Jó persze, neki lehet esni a motor tuningnak, hisz az már egy más fogalom, de mivel annál nincs sok tapasztalatom még, ezért eszem ágában sincs. (OK, felhozhatjuk a Nitrós dolgot, de annál van tapasztalatom ). Tehát az aki saját maga szeretne autót építeni, egy sima alappal kezdje, mert a hasonló kaliberűeknél vagy az van, hogy teljesen elgányolták, vagy az, hogy folyton javítgatni kell mert hát egy ilyen szép autó csak ne nézzen már ki rosszul, vagy pedig már elértél egy olyan szintre, hogy nincs mit alakítani.. Jah és persze teljesen más az, ha az autót, úgy azonosítják, hogy "JAH IGEN, EZ az XY autója, NAGYON SZÉP MUNKA" és sajnos nem látják azt, hogy belülről már teljesen más az egész és, hogy te is csomó időt öltél rá.

Igazság szerint fullos gyári CRX-et sosem vezettem, ami ennél is elmondható, hogy mivel nagyon könnyű a kaszni és gyorsan felér az ember nagy sebességre, ha ütközésről van szó, nem számíthat semmi jóra, a kanyarokban meg jobban oda kell figyelni. (bár ez nálam lehet így, főleg gumik meg a mostani futőmű). Egyébként én nem érzem Száguldó Koporsónak, bár gondolom azok is ezt mondták, akik utána összetörték magukat... Egyébként az évjáratra is oda kell figyelni, mert ha túl régit veszünk, sok km-el, akkor hamar elkezdhetnek elromlani a dolgok, de ha van lehetőség, mindenképp ismerőstől, vagy Hondástól kell venni.


Mióta megvan a Hondám teljesen benne vagyok az autózásban és minden féle tuning érdekel. Mégsem ez az amire rátérnék, hanem maga a Hondás közösség amibe beleestem részben megváltozatta a napjaim. Egyszer itt van a szolnoki Hondások klubbja, belőlünk már közel 18 összetartó Hondás van (bővebben: http://www.hondaszolnok.hu/), akikkel nap mint nap találkozik az ember, vagy Dininél vagy az utakon, vagy pedig egy esti minimeeten, esetleg szalonnázáson :). Lenyűgöző, hogy ennyire összetartja az embereket maga a HONDA, vagy pl. más autósoknál a többi márka.

Ezen kívül elengedhetetlen, hogy ne említsem meg a CRX FÓRUM-ot (crxforum.flix.hu), ahol egytől egyik jófej embereket ismertem meg mind fórumon és élőben is. Bármilyen problémám van és tud valaki segíteni, azt önzetlenül teszi meg mint ha az lenne az első dolga, vagy ha valami közeli rokona lennék. A közösség nélkül ha csak simán egyedül autókáznék, nem volna az igazi..

 

Végül szeretném megemlíteni a Cégem, a http://www.webidea.hu/ -t aki egyrészt a http://www.hondaszolnok.hu/ elkészítésében játszott szerepet, vagy az ingyenes @typer.hu -s e-mail cím és az 50 GIGÁS HONDÁS FTP nyújtására.. :) Autós oldalaknak kedzveményt nyújtunk a Webtárhely szolgáltatásban! :) (lásd. http://www.toljadneki.hu/)


Köszönöm kérdéseidet és azt, hogy ezt az interjút elkészíthettük, a legtöbb Hondás találkozóra igyekszem elmenni, illetve kisebb meetingekre is, mint a 3 hete levő abonyi találkozó, vagy pl. a tegnapi jászberényi meet, tehát sok helyen előfordulok :)

Elérhetőségem: codex@typer.hu

Forrás: www.formula.hu

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://honda.blog.hu/api/trackback/id/tr2776646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása