A Honda igen nagy hangsúlyt fektet zöld imázsára, ennek jeleként hamarosan megkezdi a világ első üzemanyag-cellás modelljének sorozatgyártását, valamivel később pedig piacra dobja első hibridhajtású sportkocsiját is.
A Honda-vezér Takeo Fukui hivatalosan is bejelentette, hogy megkezdi a gyártását a világ első tüzelőanyag-cellás hidrogénautójának, méghozzá már a jövő hónapban. A képen is látható FCX tanulmányautó szériaváltozatának hivatalos bemutatója is a jövő hónapban várható a Los Angelesi Autószalonon, az árusítás kezdete viszont csak 2008-ban indul Japánban és az Egyesült Államokban.
Az FCX piacra kerülése igazi autótörténeti esemény, hiszen károsanyag-kibocsátása nulla, miközben egészen dinamikus menetteljesítményeket és kiváló mindennapi használhatóságot is nyújt. Némileg árnyalja a képet, hogy az egyelőre igencsak gyér kúthálózat miatt nehézkes megtankolni a forradalmi modellt, és a technológia drágasága miatt valószínűleg minden egyes eladott darabon komoly vesztesége van a japán márkának. A Honda azonban kitűnő pénzügyi helyzete miatt még ezt is megengedheti magának, a típus piacra dobása pedig biztosan komoly presztízstnövekedéssel jár majd együtt.
Némileg kisebb jelentősége van ugyan Fukui úr másik bejelentésének, de a rajongóknak bizonyára nagy örömet jelent, hogy biztosan a gyártásba kerül a CRX utódja, ami a nemrég bemutatott CR-Z tanulmány szériaváltozata lesz majd. A modell érdekessége, hogy a benzinmotor mellett egy villanymotor is besegít a hajtásba, így ez lesz a japán márka első hibridhajtású sportkocsija. Erre a kocsira valamivel többet kell várnunk, a kocsi ugyanis 2009-ben kerül majd piacra, valószínűleg a Honda új, megfizethető árú hibrid világautójával együtt.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.