A Honda Accord hibrid változata nem bírta a versenyt a Toyota Pirusszal és Camry hibriddel, ezért a cég más modellekkel kísérletezik a hibridpiaci versenyben.
A Honda Motor az idei év végével leveszi kínálati palettájáról az Accord hibrid változatát, mert nem eléggé keresett a modell. A szakértők szerint az okozta az autó viszonylagos kudarcát, hogy az elektromos meghajtást egy V6-os motorral ötvözték egy kisebb fogyasztású négyhengeres erőforrás helyett, s így az autó elvesztette a magas árát kompenzáló extra alacsony fogyasztás lehetőségét. (Igaz, tulajdonosai szerint "megy, mint állat"!)
Míg a Honda-kereskedők majdnem 5600 Accord hibridet adtak el 2006-ban és 439-et a múlt hónapban, addig a versenytárs Toyota közel 107 ezer Priust értékesített tavaly és májusban, a modell történetében legerősebbnek számító hónapban 24 ezer Prius került új gazdához. A fő különbség a fogyasztásban van: míg az Accord hibrid 28/35 mérföld/gallont tud városban, illetve országúton (11,5, illetve 7 liter/100 kilométer), addig a Prius 60/51-et, a Toyota Camry hibrid pedig 40/38-at produkál, és ez utóbbi autó azért már jóval nagyobb, mint az Accord. Emellett ráadásul az Accord hibrid több mint 31 ezer dollárba kerül, míg a Prius kevesebb mint 23 ezerbe a Camry hibrid pedig nem egészen 27 ezerbe.
A Honda mostantól a Civic hibrid változatában bízik, amely olcsóbb és kevesebbet fogyaszt az Accord hibridnél. Ez meglátszott azon is, hogy e modell 2006-os bemutatkozása után estek vissza látványosan az Accord eladásai. A következő lépés az Amerikában Fit néven árult Jazz kisautó hibridváltozatának piaci bevezetése lesz a következő két éven belül.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.