A formaterv viszont lenyűgöző. Egyszerre tréfás, nosztalgikus és jövőbe mutató. A Honda európai fejlesztőközpontjában, a németországi Offenbachban készült, valahogy mégis olyan, mint egy húsz évvel ezelőtti japán tanulmányautó. Talán az áramvonalasságükban túl sima formák, vagy a különös, játékautó-szerű arányok teszik, nem tudjuk.
Ahogy a hibridhajtású, sportos kisautó koncepciója is egy paradoxonnak tűnik, a formaterv is tele van ellentmondásokkal. A hatalmas sivár felületekből álló oldalfal és hátsó rész mellett meghökkentően hat az a hatalmas, domború üvegfelület, amely az első és hátsó ablakokat, valamint a tetőt váltja ki egymaga, vagy az agresszív, bálnaszájra emlékeztető hűtőrács, a felső peremén a fényszórókat kiváltó ledsorral. A fura összhatást csak tovább erősítik erősítik a 165 mm széles, de hatalmas, 20 hüvelykes felniken feszítő gumiabroncsok is, amelyeket kis gördülési ellenállásuk miatt szereltek a négy méter hosszú, és 1,76 méter széles, környezetbarát sportkocsira.
Hogy az autó csúnya-e vagy szép, az persze ízlés dolga, de olyannyira különbözik mindattól, amit ma személyautóként ismerünk, hogy bátran rásüthetjük a futurisztikus jelzőt. A Honda tanulmányáról a bemutató előtt sokan tudni vélték, hogy a következő CRX, vagy Insight szériamodellek előfutára lehet, de HSHSC-t látva biztosak lehetünk benne, hogy alaptalanok voltak a feltételezések: egy ilyen merész típust a Honda vezetése soha nem engedne gyártásba.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.